eerste week - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Caroline Schoofs - WaarBenJij.nu eerste week - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Caroline Schoofs - WaarBenJij.nu

eerste week

Blijf op de hoogte en volg Caroline

15 Februari 2014 | Taiwan, Taipei

Hallooo!

De eerste week zit er al weer op! Ik heb heel veel leuke dingen gedaan, leuke mensen ontmoet en lekker gegeten (hoewel, niet altijd). Ik heb drie nightmarkets bezocht, Shilin, Raohe en Shida. Hier zijn veel eetkaampjes maar ook kun je er vanalles kopen zoals kleren en schoenen. ik heb verschillende dingen geproefd, maar varkensbloedcake of gelei is absoluut niet mijn favoriet. Dumplings daarentegen zijn wel echt heeeeeeerlijk. Net als de bubble tea (melk, thee en geleiballetjes). En al dit lekkers kost allemaal rond de 1 of 2 euro.
Naast al het eten heb ik oook nog wat gedaan. Zo heb ik de Sun Yat Sen Memorial Hall, de Taipei 101 en het Taipei lantern festival bezocht (zie facebook voor foto's). Oja, en we zijn ook bij de ikea geweest. Zelfs hier verkopen ze zweedse gehaktballetjes. Verder ben ik naar 'that fucking place' geweest, een bar in taipei, met mensen uit het hostel. Gisteravond zijn we ook naar het Pingxi Sky Lantern Festival geweest. In een heel mooi dorpje in de bergen werden heeeeel veel lantaarntjes tegelijk opgelaten. Helaas regende het best hard en was het koud en hebben we een beetje rondgewaggeld in mooie gele poncho's. We hebben ook onze eigen wenslantaarn geschilderd en opgelaten:).
Ook waren er natuurlijk een paar verplichtingen, zoals de campus tour, registratie en de chinees test. Vrij saai allemaal, maar deze laatste (de test) hoefden we niet te doen omdat we niet meer dan drie Chinese woorden kennen. We moeten dus echt bij het begin beginnen.
Inmiddels zit ik ook al in mijn kamertje in de dorm van de uni, vlakbij de campus. De kamers zijn vrij groot, alleen is het hier steeeeenkoud binnen. Geen verwarming.. beetje jammer. Verwarming kennen ze hier volgens mij niet. Maar als het goed is wordt het hier binnenkort warmer.
Na een week vol vrije tijd en leuke dingen, moeten we toch ook wat serieuze dingen gaan doen. Maandag beginnen de eerste lessen, maar de eerste twee weken zijn vooral om verschillende vakken te volgen en dan later te beslissen welke je precies gaat volgen. Het is dus nog niet helemaal zeker welke vakken ik volg en wanneer ik les heb. Dinsdag en vrijdag zijn in ieder geval vrij:)

Een aantal foto's staan er als het goed is bij, de rest is te vinden op facebooook;)

Daaaaagg!
xx

  • 17 Februari 2014 - 10:16

    Jamy:

    whoo veel gedaan ben benieuwd naar t volgend verslag !!!

  • 17 Februari 2014 - 19:04

    Linda:

    Varkensbloedcake?! Geniet er maar lekker van, klinkt super (op die cake na dan)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taipei

Taipei!

Studeren in Taipei, Taiwan.

Recente Reisverslagen:

05 Juni 2014

It's coming to an end..

03 Mei 2014

Hao jiu bu jian!

08 April 2014

Springbreak!

10 Maart 2014

het is kooouuuudd!

15 Februari 2014

eerste week
Caroline

Actief sinds 05 Feb. 2014
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 4566

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 08 Juli 2014

Taipei!

Landen bezocht: