het is kooouuuudd! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Caroline Schoofs - WaarBenJij.nu het is kooouuuudd! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Caroline Schoofs - WaarBenJij.nu

het is kooouuuudd!

Blijf op de hoogte en volg Caroline

10 Maart 2014 | Taiwan, Taipei

Nihao!

Zoals de titel zegt, is het hier vrij koud. De temperatuur is dan wel hetzelfde of hoger dan in Nederland de zon schijnt niet veel en het is vochtig waardoor het koud aanvoelt. En daarbij komt dat het binnen net zo koud is als buiten:0
De tijd gaat wel snel, er is inmiddels al iets meer dan een maand voorbij. Missen jullie me al?:P. De lessen zijn nu echt begonnen (op een vak na). Een vak over international organisaties is heel interessant en de leraar is ook leuk. Het vak over de cultuur van Taiwan is enorm saai. De inhoud is misschien wel interessant maar de leraar kan gewoon niet lesgeven in het engels. Dus na elke les, heb ik eigenlijk geen idee wat hij gezegd heeft. Met het chinees gaat het wel goed, de lessen zijn leuk maar het duurt natuurlijk even voordat je het ook echt kunt spreken. Een paar basisdingen zoals cijfers, eten bestellen kan ik (maar gebruik ik eigenlijk nooit haha).
Naast de lessen heb ik nog weinig hoeven studeren en heb ik weer veel van Taiwan gezien. Zo ben ik naar Wulai en Beitou geweest, twee plaatsen waar ze natuurlijke hotsprings hebben. Ook zijn we een dagje naar de zee geweest in Tamsui, ongeveer 30 min met metro hiervandaan. We zijn naar Yangmingshan geweest, een plekje in de Bergen, om bloemen te plukken. De bloemen waren dan wel niet heel bijzonder maar het plaatsje was wel mooi.
We zijn ook best actief geweest en hebben gehiket op elephant mountain (20 min met metro vanaf hier). Dit was een vrij korte hike, maar bestond alleen uit trappen dus, met mijn conditie, was het nog vrij zwaar. Aan het eind hadden we een goed uitzicht over de stad. We zijn ook wezen hiken in Yilan, dis was ongeveer 1 uur met de trein. En deze hike was een stuk zwaarder, 6 kilometer, en bestond ook voor een heel groot deel uit trappen. Maar dat was het waard, bij het eindpunt stond je bovenop de berg en dat was echt heel gaaf. Hier bleek maar weer dat taiwanezen super vriendelijk zijn. We kwamen namelijk een vrolijk gezinnetje tegen dat het niet erg vond om ons terug te brengen naar het metrostation. Dus, met 11 mensen zaten we dan in de auto.. en ze wilden er niet eens geld voor hebben!?
We hebben ook voor het eerst karaoke gedaan, wat heel erg leuk was. Als je hier karaoke doet, dan doe je dat niet in een bar maar huur je een kamer af voor een bepaalde tijd.
Afgelopen weekend ben ik eigenlijk voor het eerst wat verder weggegaan. (eerdere tripjes waren allemaal max 2 uur reizen vanaf hier). Er was een trip georganiseerd naar nantou, ongeveer in het midden van Taiwan. Dit wasongeveer 4 uur rijden met de bus. De bus was gelukkig erg comfortable en beschikte zelfs over een karaokeinstallatie haha. In nantou hebben we gefietst rond het sun moon lake, heeeeel erg mooi, en ook hiet was het water super schoon. Hier was het gelukkig ook wat warmer dan in Taipei. Verder hebben we een pretpark en een papieren kerk bezocht, die waren beide niet erg indrukwekkend. Zaterdag hebben we op een boerderij op ouderwetse manier ons eten gemaakt, wat heel erg leuk was:)

Volgens mij was het dat wel weer... De vooruitzichten voor de komende dagen?: hopen op beter weer, zaterdag gaan we naar de world cup dancing competition, Ruby (mijn Taiwanese buddy) heft dit voor ons geregeld:). En over twee weken is alweer de springbreak, een weekje vakantie. Ik zit eraan te denken om een vakantie te boeken, om aan de drukte te onstnappen haha, en beter weer op te zoeken.

Hopelijk hebben jullie allemaal een leuke carnaval gehad, maar dat kan haast niet anders:).

Zaijian!

xx

• 10 Maart 2014 - 10:33

Linda:

'Ik zit eraan te denken om een vakantie te boeken, om aan de drukte te onstnappen haha, en beter weer op te zoeken.' Haha!

• 10 Maart 2014 - 16:24

Jamy: